Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques Sobre les incompatibilitats dels treballadors públics, els membres de la corporació o els alts càrrecs durant i després d’exercir el càrrec.
Compartir en xarxes socials
Qui ha de sol·licitar la compatibilitat?
El personal inclòs en l’àmbit d’aplicació (capítol II) de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, que vulgui exercir qualsevol activitat privada o una segona activitat pública susceptible de compatibilitat.
A qui s’ha d’aplicar la normativa sobre incompatibilitats?
La normativa sobre incompatibilitats s’ha d’aplicar a:
- El personal civil i militar al servei de l’Administració de l’Estat i dels organismes públics que en depenen [1].
- El personal al servei de les administracions de les comunitats autònomes i dels organismes que en depenen, així com de les assemblees legislatives i els òrgans institucionals.
- El personal al servei de les corporacions locals i dels organismes que en depenen.
- El personal al servei d’ens i organismes públics no subjectes a la Llei d’entitats estatals autònomes.
- El personal que exerceix funcions públiques i percep les retribucions mitjançant aranzel.
- El personal al servei de la Seguretat Social, de les entitats que la gestionen i de qualsevol altra entitat o organisme que hi pertanyi.
- El personal al servei d’entitats, corporacions de dret públic, fundacions i consorcis els pressupostos dels quals es doten ordinàriament en més d’un 50% amb subvencions o altres ingressos procedents de les administracions públiques [1].
- El personal que presta serveis en empreses en què la participació del capital de les administracions públiques, directament o indirectament, és superior al 50%.
- El personal al servei del Banc d’Espanya i de les institucions financeres públiques.
- El personal restant al qual és d’aplicació el règim estatutari dels funcionaris públics.
[1] Modificat per la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, derogat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
On s’ha d’adreçar la sol·licitud de compatibilitat?
Si es tracta de sol·licituds per compatibilitzar una segona activitat pública, l’autorització s’ha de sol•licitar, segons els casos, a:
- Ministre d’Hisenda i Administracions Públiques (Oficina de Conflictes d’Interessos), si l’activitat pública principal està adscrita a l’Administració de l’Estat.
- Òrgan competent de la comunitat autònoma, si l’activitat principal està adscrita a una administració autonòmica.
- Ple de la corporació local, si l’activitat principal està adscrita a una corporació local.
Si es tracta de compatibilitzar l’exercici d’activitats privades, s’ha de sol·licitar el reconeixement de compatibilitat a l’òrgan competent de l’Administració a la qual està adscrita l’activitat pública, segons el paràgraf anterior.
Quin és el règim disciplinari?
Incomplir les normes sobre incompatibilitats es considera una falta molt greu, d’acord amb el que disposa l’article 95.2.n) de la Llei 7/2007. Si es tracta, simplement, d’incomplir els terminis o altres disposicions de procediment en matèria d’incompatibilitats, la falta es considera greu —sempre que no suposi mantenir una situació d’incompatibilitat—, segons el que estableix l’article 7.1.k) del Reglament de Règim disciplinari dels funcionaris de l’Administració de l’Estat, aprovat pel Reial Decret 33/1986, de 10 de gener.
Areas temàtiques
0 comentarios
Necesita registrarse o iniciar sesión para realizar comentarios